• Gratis verzending vanaf €50(NL) €100(EU)

  • Binnen 1-2 werkdagen verzonden

Veelgestelde vragen

Onderstaand kun je de antwoorden vinden op vragen welke we vaker krijgen.

Al onze producten worden door ons met de hand gegoten in ons atelier onder de rook van Amsterdam. Dit is een ambachtelijk en liefdevol proces waar wij veel tijd in stoppen. Alle grondstoffen komen individueel en ‘leeg’ bij ons binnen waarna wij ze vullen met de juiste ingrediënten, de formules waarmee wij werken zijn veelvuldig door ons getest om alleen de beste kwaliteit te leveren aan winkels. Wij nodigen jou graag uit om onze ambacht van dichtbij te komen bekijken en zelf te proberen! Wij geven onze partners met liefde een workshop kaarsen maken om écht feeling te krijgen met de producten en ons merk. 

Ja! Ons hele proces van inkoop tot aan verkoop staat in het teken van duurzaamheid en kwaliteit. Zo komen al onze grondstoffen uit Europa bij leveranciers waar wij inmiddels een goede band mee hebben opgebouwd. Hierdoor staan wij niet snel voor verrassingen en kunnen wij onze kwaliteit waarborgen. Bij nieuwe toevoegingen aan ons assortiment staat de kwaliteit samen met de duurzaamheid bovenaan en zorgen wij dat alle grondstoffen op een duurzame manier ingekocht kunnen worden, bij partijen waarmee wij een band kunnen opbouwen voor de lange termijn. 

Wij werken op dit moment met een Raapzaad blend. Deze blend past binnen onze huidige collectie het beste bij de manier van gieten. Er zijn veel factoren van invloed op het proces van hand gegoten kaarsen, zo kan het zijn dat wij onze wax aanpassen op de collectie om alleen de beste kwaliteit te leveren aan winkels. Bij een verandering van bijvoorbeeld het glaswerk of geuren kan het zijn dat de Raapzaad blend niet de hoogste kwaliteit brengt en wij op zoek gaan naar een andere natuurlijke blend. 

Er zijn twee opties met betrekking tot het branden van de kaars en de kristallen.

Optie 1:

Verwijder de kristallen voordat je de kaars voor het eerst gaat branden, ‘wip’ de kristallen voorzichtig uit de kaars. Je kunt de kristallen met heet water schoon spoelen en ze een mooi plekje in huis geven, of weer terug in de kaars plaatsen na het branden als de was is uitgehard. Het voordeel hiervan is dat ook na het branden de kristallen nog steeds mooi zichtbaar in de kaars zullen zijn.

Optie 2:

Laat de kristallen zitten tijdens het branden. Na 1 a 2 keer branden zullen de kristallen dan volledig zijn ‘gezonken’ en zullen ze niet meer zichtbaar zijn. Zodra de kaars volledig is opgebrand kunnen de kristallen alsnog verwijderd worden en onder heet water worden schoongespoeld zodat je ze een mooi plekje kunt geven. Het kleine risico bij deze optie is dat een van de kristallen tijdens het branden tegen een lont aan ‘valt’ waardoor de lont niet meer gecentreerd in de kaars zit. Indien de lont is verschoven kun je deze na het branden (als de was nog zacht genoeg is) voorzichtig met een lepeltje terug op zijn plek duwen. 

De gewenste tekst die jij hebt ingevuld op de productpagina, wordt naar ons inzicht geplaatst op het label. Wij kijken hoe jouw tekst het beste tot zijn recht komt en of deze op 1 of meerdere regels geplaatst dient te worden. Op de webshop vind je diverse sfeerbeelden waarop voorbeelden van gepersonaliseerde labels te zien zijn. Hiermee kun je een indruk krijgen van het eindresultaat van jouw label. Heb je een specifieke wens voor het plaatsen van jouw tekst, neem dan contact met ons op via de chat of via hello@scentwithlove.nl

De verzendkosten binnen NL bedragen €4,95 per pakket. Bij bestellingen vanaf €50 zijn de verzendkosten gratis. De verzendkosten voor BE bedragen €8,75, vanaf €100 zijn de verzendkosten binnen de EU gratis. Kan ik mijn gepersonaliseerde product retourneren?

Gepersonaliseerde producten kunnen niet geretourneerd worden. De producten worden met de hand gemaakt voor iedere bestelling en zijn door het personaliseren uniek. Mocht er in het productieproces een fout zijn ontstaan, dan zullen wij dit uiteraard altijd samen oplossen. Neem in dat geval contact met ons op via hello@scentwithlove.nl

Producten die gepersonaliseerd zijn kunnen helaas niet geretourneerd worden. Houd hier alsjeblieft rekening mee bij het bestellen van gepersonaliseerde items. Mocht je niet tevreden zijn met je gepersonaliseerde item, dan horen wij dit natuurlijk wel heel graag. Neem contact met ons op via hello@scentwithlove.nl

Bij niet-gepersonaliseerde producten, heb je 14 dagen de tijd om het product te retourneren, gerekend vanaf de datum waarop je de bestelling hebt ontvangen. Neem contact met ons op via hello@scentwithlove.nl en wij nemen je retour binnen 24 uur in behandeling. Houd er alsjeblieft rekening mee dat de verzendkosten en verantwoordelijkheid voor de retourzending voor eigen rekening zijn. De verzendkosten met track&trace bedragen zo’n €6,95 bij pakketverzending. Wij raden je aan de track&trace code goed te bewaren, Scent with love kan niet aansprakelijk worden gesteld bij kwijtgeraakte pakketten bij retourzendingen.Als je retourzending is verwerkt ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. Het bedrag zal binnen 14 dagen terugbetaald worden op de rekening van de oorspronkelijke betalingsmethode. Je kunt je pakket (na ons goedkeuren per email) retour sturen naar het volgende adres:
Scent with love Retour
Vleetstraat 14J
Purmerend
Nederland